تبلیغات
مدیریت و کنترل پروژه کوشا - نگاهی اجمالی به فعالیتهای تامین پروژه
دومین فاز اصلی پروژه های EPC، فاز تامین (/بازرگانی) است.
می‏ گویند بازرگانی نبض اجرای پروژه هاست چرا که بالغ بر ۶۰% قیمت یک پروژه و بیش از ۸۰% سود یک پروژه به بخش خرید آن تعلق دارد. از این رو این بخش همواره به عنوان یکی از نقاط قوت شرکتهای پروژه محور در این صنعت مورد توجه مسئولان آنها قرار دارد. فعالیتهای این بخش تا حد زیادی تحت تاثیر شرایط بیرونی و کلان اقتصادی و سیاسی کشور است، لذا عملکرد کارشناسان آن در برخی از مقاطع -مانند تحریم- از حساسیت و پیچیدگی خاصی برخوردار است.
پس از انجام مراحل طراحی تفصیلی و مشخص شدن دقیق مشخصات فنی اقلام و تجهیزات مورد نیاز پروژه، مدرکی به نام تقاضای خرید تولید می‏شود. فعالیتهای اصلی بازرگانی پروژه از دریافت اولین MR شروع شده و تا تحویل آخرین اقلام و تجهیزات به سایت ادامه می‏ یابد.



طبقه بندی: اصول کنترل پروژه،

تاریخ : شنبه 1 شهریور 1393 | 12:12 ب.ظ | نویسنده : گروه برنامه ریزی و کنترل پروژه کوشا | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.